piątek, 24 stycznia 2014

Smażony ryż po chińsku

Moja sesja powoli zbliża się do końca i nareszcie mam czas, żeby trochę odetchnąć. A w tym zwariowanym sesyjnym czasie, jednym z moich ulubionych towarzyszy był smażony ryż po chińsku. Danie smaczne, sycące i robi się je dość szybko.

Ze smażonym ryżem jest tak, że każdy ma swój jedyny słuszny ;) przepis. Może być zarówno daniem jarskim i jak i mięsnym. Mój metodą prób i błędów udało mi się doprowadzić do tzw. perfekcji. I myślę, że jeszcze długo mi się nie znudzi (nie zważając na to, że ostatnio przygotowuję go prawie codziennie).

Składniki (na około 2 porcje):

  • torebka ryżu
  • pierś z kurczaka (można pominąć)
  • 5-6 różyczek brokuła
  • 3/4 pora (głównie biała część)
  • 2 garście włoszczyzny w słupkach
  • 2 jajka
  • łyżka mleka
  • przyprawy: sól do smaku i po około 1/2 łyżeczki słodkiej i pikantnej papryki, pieprzu czarnego i  ziołowego
  • 1/2-1 łyżki sosu sojowego
  • olej do smażenia

Przygotowanie:

Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu.
Kurczaka pokrojonego w kostkę usmażyć na niewielkiej ilości oleju i odstawić.
Pora pokroić w cienkie krążki. Brokuła podzielić na mniejsze części.
Warzywa usmażyć razem z przyprawami.
Jajka z mlekiem roztrzepać.
Do warzyw dodać kurczaka i wlać jajka. Smażyć mieszając, tak żeby jajko oblepiło warzywa.
Dodać ryż i sos sojowy. Wymieszać i smażyć jeszcze chwilę.

Można podawać zarówno na gorąco jak i na zimno.


Smacznego.

2 komentarze: