środa, 29 maja 2013

Muffiny bananowe z czekoladą

Idą tzw. święta więc chcąc nie chcąc zostałam zagoniona do kuchni, żeby zrobić coś na słodko.

Tym razem wybór padł na bananowe muffiny z czekoladą...
Tylko oczywiście jak zwykle nie udało mi się ich zrobić wg przepisu... i coś mnie podkusiło, żeby zrobić je z podwójnej porcji.



Składniki (na około 48 muffin):

  • 6 dojrzałych bananów
  • 200 g roztopionego masła
  • 200 g cukru trzcinowego
  • 100 g cukru
  • 4 jajka
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 opakowania cukru wanilinowego
  • 500 g mąki tortowej
  • 100 g czekolady mlecznej
  • 100 g czekolady gorzkiej
Przygotowanie:

Banany obrać, podzielić na mniejsze kawałki i rozetrzeć z cukrem wanilinowym. 
W osobnym naczyniu mikserem ubić jajka z cukrem.
Czekolady posiekać na drobne kawałki.
Do roztartych bananów dodać kolejno: roztopione masło, mąkę, proszek do pieczenia i czekoladę.
Połączyć masę bananową z masą jajeczną i dobrze wymieszać.
Przełożyć do papilotek do około 3/4 ich wysokości.
Piec przez około 20-25 minut w temperaturze 170st.C


Przy tak dużej ilości muffin lepiej od razu nie przekładać całego ciasta do papilotek, bo dość mocno nasiąkają ciastem.


Smacznego

2 komentarze:

  1. O matko! Ale narobiłaś mi smaku. Uwielbiam muffiny i czekoladę, więc Twoje połączenie do mnie przemawia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze mogę dodać, że w sumie pachną czekoladą i prawie nie czuć bananów ;)

      Usuń