sobota, 21 czerwca 2014

Smażone białe szparagi

Szparagi.


Jakoś, sama nie wiem czemu, wcześniej nigdy nie miałam okazji ich przyrządzać (ani chyba próbować).
W czasie ostatnich zakupów, tak ładnie się do mnie uśmiechały, że nie mogłam im odmówić.

W przygotowaniu postawiłam na prostotę i intuicję. I muszę przyznać, że jak na debiut wyszło genialnie.

Składniki:

  • 500 gram białych szparagów
  • 3-4 łyżki klarowanego masła
  • duży ząbek czosnku
  • szczypta imbiru
  • pół łyżeczki rozmarynu
  • sól, pieprz, pieprz ziołowy do smaku

Przygotowanie:

Szparagi obrać, usunąć zdrewniałe końce, opłukać i pokroić na mniejsze kawałki.
Czosnek posiekać/rozetrzeć z solą. Na patelni rozgrzać masło. Wrzucić szparagi. Dodać czosnek. Doprawić solą pieprzem, pieprzem ziołowym, imbirem i rozmarynem. Smażyć około 5-7 minut tak żeby szparagi lekko się zrumieniły.

Dziś u mnie w towarzystwie sosu pomidorowego, podkręconego nieco cynamonem.


Smacznego. 


1 komentarz: