czwartek, 26 września 2013

Czekoladowe mleko do kawy.

Po dość długim czasie i kilku wizytach w księgarni zdecydowałam się kupić książkę o znacząco brzmiącym tytule "Szkoła niezbędnych składników".
Prawie od razu zabrałam się do czytania i pewien fragment bardzo mnie zaintrygował...











(...)
Wlej mleko do rondla. Weź prawdziwe mleko, pełne.
(...)
Obierz pomarańczę. Nie wyrzucaj skórki...
(...)
Przełam laskę cynamonu na pół.
(...)
Dodaj do mleka skórkę pomarańczową i cynamon. Utrzyj czekoladę.
(...)
Dodaj anyż.
(...)
Ledwie szczyptę. Niech stoi chwilę na ogniu aż wszystko się wymiesza. Będziesz wiedziała kiedy.
(...)
A teraz dodaj to do kawy
(...)
Dla złagodzenia smaku udekoruj bitą śmietaną.
(...)




Brzmi smacznie. Chętnie bym się napiła takiej kawy. A tu ani proporcji ani nic. Postanowiłam improwizować. I zdecydowanie było warto.
Dodatkowo muszę zaznaczyć, że ostatnio piję głównie kawę przygotowaną w kawiarce. Jest ona bardziej aromatyczna niż przygotowana w inny sposób.

Na początek zebrałam wszystkie niezbędne składniki. Zastąpiłam anyż kardamonem (nigdzie w sklepach nie mogłam trafić na anyż). Ustaliłam proporcje kawy i mleka w stosunku 1:1. Przepis jest przygotowany na taką właśnie porcję. I zapomniałam o bitej śmietanie ale to akurat najmniejszy problem.

Składniki:
  • 100-120 ml mleka
  • 0,5 cm kory cynamonowej
  • 2 kostki czekolady deserowej (mogą być 3, albo czekolada mleczna)
  • skórka otarta z mniej więcej 1/3 pomarańczy
  • szczypta kardamonu
  • łyżeczka cukru trzcinowego (jako zamiennik dla bitej śmietany)

Przygotowanie:

Do małego garnuszka wlać mleko, dodać skórkę z pomarańczy i cynamon. Całość podgrzewać na minimalnym ogniu. Po chwili dodać czekoladę oraz szczyptę kardamonu. Mieszać aż czekolada się rozpuści. Podgrzewać jeszcze przez chwilę. Zestawić z ognia i zostawić pod przykryciem aby wszystkie aromaty nabrały mocy. Przygotować około pół kubka kawy. Mleko wymieszać, odrobinę podgrzać i dodać do kawy. Udekorować bitą śmietaną lub dodać łyżeczkę cukru. Delektować się kawą.



Jeśli ktoś nie jest fanem kawy to proponuję zrobić podwójną porcję, dodać więcej czekolady i potraktować jak kakao.


Smacznego



"Szkoła niezbędnych składników" str 30-34

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Jak ogarnę stypendia, zapisy na przedmioty, reklamację i tego typu rzeczy ;)
      i jeszcze na fb Marta coś wspominała, że ona też chce, a ja po tym, co Wi o niej mówiła chciałabym ją poznać :)

      podsumowując: pamiętam i udoskonalam recepturę :D

      Usuń